luni, 14 martie 2011

Facebook - retea de socializare ?!

Recent mi s-a tot reprosat faptul ca nu aveam account de facebook,majoritatea prietenilor mei fiind dispusi sa faca orice pentru a ma convinge sa-mi fac (sunt destul de incapatanat si greu renunt la ideile mele daca cineva nu aduce argumente cat mai convingatoare si pertinente).Cand a aparut facebook-ul acum cativa ani,mi-am aruncat o privire si a fost suficient pentru a ma convinge ca interfata este foarte proasta si la prima vedere era genul de retea de socializare cheap cu un anumit target.Nici discursul lor care era suficient de persuasiv n-a reusit sa ma determine sa-mi fac..picatura care a a umplut paharul a fost interdictia lansata de iubita mea care intr-un acces de nervi imi interzicea in mod explicit sa-mi fac..desi n-am spus-o cu voce tare am gandit-o -punem pariu ca-mi fac?!- asa am ajuns sa-mi fac account la ei.Toate bune si frumoase pana am inceput sa-mi editez profilul..pe langa faptul ca interfata este foarte proasta si lasa de dorit din toate punctele de vedere si server-ul lor este plin de bug-uri (erori) in asa fel incat ajungi sa adaugi ceva de 100 de ori ca modificarea sa fie salvata o singura data.As putea spune ca astea sunt aspecte insignifiante care ar putea fi trecute cu vederea dar


ca sa fie tacamul complet au setari automate de server care te limiteaza atunci cand vrei sa adaugi un numar cat mai mare de prieteni.

Partea cea mai interesanta e faptul ca algoritmul de pe care functioneaza chestia asta nu e bine cunoscut nici de ei macar iar utilizatorii nu sunt avertizati de existenta acestor "privacy policies"..cazul concret : eu.Dupa ce statusem 10 ore literalmente sa termin profilul mi-am importat contactele din lista de messenger si cum aveam la dispozitie posibilitatea de a selecta mai multe,am selectat 300 dupa care am dat add..cand ce sa vad ?!Surpriza..mi se blocheaza din server posibilitatea de a mai adauga noi useri si toate cererile de prietenie imi sunt anulate cu toate ca eu nu selectez asta (aveam la dispozitie ca "premiu de consolare" optiunea asta..daca as fi selectat ca cererile mele de prietenie sa fie sterse intelegeam..).Ideea era ca eram considerat spammer pentru ca adaugasem intr-un timp mult prea scurt un numar mare de prieteni.Ceea ce eu nu intelegeam era faptul ca nu au o regula specifica in sensul asta care sa-ti explice exact cati useri poti adauga in 24 de h de exemplu si nu mi se pare normal ca un account sa fie imediat blocat din servere fara o verificare prealabila.Atata vreme cat au setat limitarea asta puteau seta si un warning care sa avertizeze utilizatorul atunci cand depaseste o anumita limita si eventual sa-l blocheze pana a doua zi cand ar putea adauga din nou un numar prestabilit de contacte.

Le-am trimis o forma in care le-am explicat ca serviciul oferit lasa de dorit si de ce sunt nemultumit de faptul ca mi-au blocat posibilitatea de a mai adauga contacte 2 zile.Nu s-au obosit sa raspunda pentru ca nu e important pentru ei sa primeasca un feedback pozitiv din partea celor care utilizeaza asa-zisa retea de socializare..mai pe romaneste nu dau 2 bani pe ce cred utilizatorii,eu nefiind primul care se confrunta si semnaleaza problema asta.Am asteptat 2 zile dupa care am inceput sa-mi adaug manual contactele (dupa ce adaug 40 de contacte cam in 5 h) primesc din nou mesajul : "You are blocked from adding friends due to continued misuse of this feature.
Your failure to comply with an earlier warning has resulted in this block.Continued misuse of Facebook's features may result in your account being permanently disabled. "- de data asta era pe 4 zile..eram curios sa vad daca mai pot adauga contacte si incerc cu unul si imi prelungesc pe 7 zile..aberant.

Gasesc dupa raspunsuri de ale lor date la sectiunea "help" in care explica clar ca nu se poate determina exact numarul de contacte care trebuie adaugat intr-o anumita perioada de timp si nici viteza cu care trebuiesc adaugate..cu alte cuvinte nici ei nu stiu cum functioneaza algoritmul..situatia ii depaseste si desi sunt sute de useri nemultumiti in legatura cu functionarea sistem-ului ei tot nu fac nimic sa remedieze problema...jalnic ! Sfatul meu pentru cei care vor sa-si faca account la ei : nici sa nu va ganditi ! Singura retea de socializare de calitate e myspace-ul si asa va ramane.Probabil "articolul" va deranja destule persoane..oricum am fost acuzat in ultima vreme de faptul ca as avea o atitudine aversiva dar ce pot face daca nu suport serviciile si oamenii de proasta calitate ?!O sa-mi pastrez account-ul acolo dar nu imi mai fac nervi legati de serviciul lor pentru ca energia mea nu e regenerabila.

2 comentarii:

  1. Bun, am inteles faza cu FB-ul dar daca ati facut echipa, si v-ati "zugravit si reamenajat" casuta virtuala, nu mai produceti nimic?

    Nici un articolas, nnimic, dar se paote Bianca? Raul?

    RăspundețiȘtergere
  2. personal am fost putin ocupat cu chestiuni personale si n-am putut posta nimic.Bianca nu stiu ce face..probabil si ea e ocupata dar va posta (in mod sigur).Am postat un articol asa ca astept sa-l comentezi sau sa-ti spui parerea despre..

    RăspundețiȘtergere

Leave a comment