joi, 27 ianuarie 2011

Leapsa cu Literatura??

Am primit o leapsa draguta de la Cartim. Este o leapsa despre literatura,si cum sunt o minidevoratoare de carti, cred ca mi se potriveste. Sa incepem :

1. Carui scriitor i-ati incredinta sarcina de a va scrie bibligrafia?
Cred ca stilul lui Richelle Mead ar fi cel potrivit pentru biliografia mea.Alti candidati ar fi Terry Pratchett, sau P. C. Cast.

2. Care sunt motivele pentru care i-ati incredinta lor sarcina aceasta?
Acesti scriitori surprind cu adevarat esenta lucrurilor in cartile lor: fie ca e vorba de seria Discworld a lui Terry Pratchett, in care este descris un pamant hiberbolizat, extravagant, a carui existenta se revarsa din miturile vechi, fie ca e vorba de felul amuzant si placut in care atat P.C. Cast cat si Richelle Mead isi construiesc personajele, care traiesc povesti cu adevarat fantastice, dar care sunt perfect umane, reale, credibile, in care te poti regasi.

3. Ce carte ati pune in capsula cosmica ce ar reprezenta Pamantul in fata civilizatiilor de pe alte planete?

Nu as punea alege o singura carte. Probabil ca as pune Dictionar de lagar de Lusting Oliver. As pune Un veac de singuratate al lui Garcia Marquez, The secret a lui Rhonda Bryne - carti din care sa invete si alienii :)), si pentru amuzament as pune seria The Goddess Summoning a lui P.C. Cast (special pentru muierile aliene :)) ). As mai pune Divina Comedie a lui Dante, si cateva carti ale Aghatei Christie. Lista mai poate continua dar ma opresc...

4. Cum arata pauza ta ideala pentru a citi o carte?

Intrebarea asta e haioasa, ca eu ar trebui sa iau pauze din citit carti, pe care le iau numai in caz de forta majora: aproape niciodata atunci cand mananc sau gatesc, atunci cand am musafiri, sau cand fac curatenie(desi atunci ascult audio-bookuri >:) don`t you just love modern technology? I know I do !!! ). In principiu nu am nevoie de pauze ca sa citesc carti, deoarece sunt o masina de lectura. Dar asta pentru ca momentan am suficient timp ca sa o fac.

5. Daca ati avea puterea de a sterge un personaj care ar fi acela?

Daca as detine aceasta putere , pur si simplu nu as stergeo. Uneori imi displac anumite personaje, in speciat datorita "mentalitatii" pe care o au in cartea respectiva, dar nu mi-ar placea o carte fara personajele respective. Si eroii nostri trebuie sa se lupte cu cineva :D...

6. Care sunt motivele pentru a sterge acest personaj?

Nu exista !!!

7. Cat de multi Km ai parcurge pentru a gasi o carte?
In ultimul timp am citit numai carti electronice, asa ca bazandu-ma pe asta, si pe biblioteca mea de peste 23 de GB, pot spune linistita ca nu am nevoie sa parcurg km, desi daca este vorba de citit carti detinute de bibliteca Vaticanului, atunci as parcurge din Ro pana in Vatican, oricat de multi km sunt (habar nu am si nu dau google search doar ca sa par inteligenta :p ).

8. Daca ati putea sa va intoarceti in trecut cu ce scriitor ati vrea sa va intalniti?

Grea decizie, dar acela ar fi Aristotel.

9. Care sunt primele cuvinte pe care i le-ati adresa?

Pai l-as saluta ca pe orice om: Kali mera, kyrios Aristotel ! (desi nu cred ca ar intelege greaca moderna, dar incercarea moarte n-are)

10. Descrieti Bibliteca visurilor voastre.

Imaginati-va o camera inalta foarte incapatoare, plina cu rafturi din stejar masiv, pe care atarna greu mii si mii de carti, geamuri mari, prin care raze multicolore incalzesc aerul, in mijlocul camerei un pian negru, iar imediat langa ferestre o masuta pe care se odihnesc o pereche de ochelari, langa care sta- parca asteptand- o canapea curbata construita in stil roman. :X:X:X ohh da, diseara o sa visez frumos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Leave a comment