luni, 13 iunie 2011

Oamenii si febra examenelor

Dupa cum stim cu totii (din pacate !!!) vara inseamna si examene.Dupa ce depasesti momentul psihic -moment in care ti se comunica cate tratate si carti de specialitate ai de "invatat" (mai exact de reprodus mecanic..pentru ca-n Romania nu se pune accent pe logica si intelegere ci mai degraba pe capacitatea de memorare si redare exacta a unor informatii,asa incat examenele devin exercitii de memorie in care fiecare isi chinuie neuronii si incearca sa asimileze o cantitate informationala mare in timpul cel mai scurt) -- incerci sa te apuci de invatat.E vara si e cel mai nepotrivit moment,e cald afara iar aerul conditionat deja e depasit de situatie..incerci sa ramai treaz dupa ce consumi cantitati industriale de energizante si cafea..citesti,citesti si iar citesti si parca nu se mai termina niciodata.O iei de la capat,incerci sa faci o sinteza si sa selectezi notiunile fundamentale dar dupa un timp realizezi ca incercarea e sortita esecului pentru ca "toate notiunile sunt fundamentale"..materiale stufoase pline de concepte,definitii si clasificari.E momentul in care te simti pierdut..te uiti trist la materiale si incerci sa o iei iar de la capat; orele trec si se face dimineata si spui pentru moment "stop" si incerci sa gasesti o modalitate buna de a te relaxa.

Personal niciodata nu m-am stresat pentru examenele de sesiune..dar a venit momentul in care e necesar sa ma stresez: examenul de licenta si cum dusesem o lupta acerba toata noaptea cu notiunile lui Golu,cu teoriile lui Holdevici..eram fericit ca am reusit sa supravietuiesc cu neuronii intacti desi ma chinuia foarte tare o durere de cap.Am decis sa ma depresurizez (sa scap de presiunea de la nivel cerebral) si ce metoda mai buna puteam sa gasesc decat sa beau un pahar de tarie.(A nu se intelege gresit,a te depresuriza consumand o cantitate mica de alcool nu are de-a face cu a te imbata sau cu actiuni similare,pur si simplu te folosesti de un artificiu de moment care sa te ajute sa faci fata..personal nu beau decat extrem de rar si doar la ocazii speciale -sarbatori,zile de nastere,etc.-).Am cautat prin toata casa o sticla de tarie si am dat peste o sticla de colectie Jack Daniel's,mi-am pus un pahar (unicul) si am inceput sa beau.Ce nu am realizat eu insa era faptul ca sticla fiind de colectie,whiskey-ul era vechi si in consecinta foarte tare si a reusit sa ma ameteasca.La 5 de dimineata ma prapadeam de ras legat de faptul ca melcul are 3 buze fara sa-mi pese ca-n 2 saptamani am examen ! Am luat o maslina verde sa-mi pun in bautura si m-am trezit consumand intreaga punga de masline.Am inceput sa rad iar isteric de penibilul situatiei in care ma aflam si mi-am spus (nu cu voce tare) : I'm amazing,doar eu pot sa fac tampenii de genul asta.Eram atat de ametit incat am inceput sa-i cant pisicii (am o pisica,un BSH-British ShortHair).Biata pisica se uita speriata la mine (avea o privire speriata cu accente de scarba) si fiind si nervoasa a inceput sa dea din coada.M-am enervat si mai tare si am inceput sa urlu la ea ca exista aer conditionat si ca n-am nevoie de ventilator,moment in care m-a atacat ; mai exact m-a muscat tare de mana dupa care a fugit victorioasa prin casa.Dupa am picat in pat cu laptop-ul in brate..in loc sa fiu suparat sau deranjat de faptul ca fusesem muscat , radeam in continuare si uitandu-ma la pisica care statea in cealalta parte a camerei (parca la adapost de nebunu' care urla la prima ora a diminetii) i-am zis : vroiam sa fiu muscat dar nu de tine si cu alta conotatie ! Pisica se uita si mai ciudat la mine..Dupa incep sa discut cu Bianca pe mess si ii povestesc despre "intamplare" si-mi da ideea sa o transform intr-un articol (ceea ce s-a si intamplat).

Concluzia e ca reactionam ciudat in situatii de stres maxim iar ideea de a consuma chiar si o cantitate mica de alcool pentru a scapa de presiunea de moment uneori se dovedeste a fi neinspirata.

5 comentarii:

  1. =)) bun final :)), chiar ai fost inspirat (de mine in primul rand):)). Ai uitat sa mentionez hobby-ul pisicii tale atunci cand e in calduri:| :)).

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmm..hobby-ul pisicii mele cand e in calduri : agreseaza sexual toate obiectele din jur,de aceea nu e indicat sa-mi las papucii sau sticlele de suc/apa minerala in locuri nepotrivite asta daca nu vreau sa-mi fie scarba dupa sa le mai utilizez..(bine,e doar la nivel teoretic,de fapt nu cunosc sentimentul de scarba -nu s-a inventat pentru mine- ; doar ma folosesc de concept sa-i fac pe altii sa se simta prost atunci cand fac/spun lucruri nepotrivite..dar asta e un secret si sper sa ramana intre noi)

    RăspundețiȘtergere
  3. Legat de "intamplare" mi-am adus aminte un banc vechi.O doamna intre doua varste intra intr-un bar si exclama : Birman un pahar de viskey c-am un foc la inimioara ! Barmanul se uita circumspect la ea si-i spune: doamna, in primul rand se spune barman si nu birman,in al doilea rand e whiskey si nu viskey iar in al treilea rand focul la inimioara la care va referiti va vine de la sanul stang pe care-l tineti in scrumiera !

    RăspundețiȘtergere
  4. A trebuit sa inveti din Holdevici, iti plangde mila...ai toata compasiunea mea pentru ca ai fost supus unui asemenea chin :P Bine ca a trecut...Saraca ta pisica :P dar suntem fericiti ca avem animale de companie, putem sa le spunem oful si sa avem imprresia ca ne inteleg .. eu asa procedez cu cateii mei si te asigur ca sunt cei mai buni terapeuti ...asculta orice spun si nu pun intrebari incomode :P :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Din pacate comentariul tau a intrat la spam nu stiu din ce motive,n-am idee cum functioneaza algoritmul dar abia acum am intrat pe blog si am observat ca trebuia moderat.Despre Holdevici : nu materialele ei m-au chinuit asa tare,crede-ma..m-au chinuit cele ale lui Golu din cauza limbajului presarat cu multi termeni de specialitate;de altfel un limbaj greoi iar pretentiile erau mari in sensul ca vroiau sa reproducem ad litteram respectivul tratat.In fine,a trecut.Despre animale : ai perfecta dreptate,e mai usor sa te descarci in fata unui animal pentru ca in fond stii ca nu intelege exact ce-i spui si n-are cum sa te judece.Oricum la mine animalele sunt mai mult decat membrii ai familiei,le am de ani de zile si oricum cred ca mi-ar fi mai grea existenta fara ele.Ma ajuta sa raman uman.Nu ei sunt adevaratele animale din jurul meu,din pacate..

    RăspundețiȘtergere

Leave a comment